SFO 1

SFO I:

Vores SFO er et sted hvor børn kan udfolde sig under trygge og sikre rammer

SFO er et pædagogisk- og pasningstilbud for børn, der går i 0. til 3.klasse.

Åbningstider:

I SFOen har åbent før og efter skole. Der er kontrol med børnenes fremmøde.

På skoledage har vi åbent kl. 06:00 til 08:00 og efter skoletid til kl. 17:00. fredag dog til kl. 16:30.

På ikke-skoledage er der åbent kl. 06:00. til 17:00. Fredag er der åbent til kl. 16:30.

Pædagogiske mål:

Vi ønsker at udvikle et sundt børne og ungdomsliv. Vi er bevidste om at vi spiller en vigtig rolle i forhold til at skabe en tryg og sammenhængende hverdag for vores børn og unge når de har fri for skole. Vi mener at børn og unge har brug for at være i sunde fællesskaber. Det er vigtigt at de indgår i et børnefællesskab, hvor de kan vokse og udvikle sig i nære relationer til både børn og voksne.

• Aldersintegration i børnegruppen (Læring på tværs af aldersgrupper)
  • Mulighed for børnene kan vælge til og fra, både i forhold til aktiviteter og voksne.
  • Børnene skal udfordres og hjælpes til at udvikle sig i retning af deres fulde potentiale.
  • Fokus på at de børn med særlige behov kan inkluderes i fællesskabet

SFO´en arbejder med den anerkendende tilgang til både børnene og deres forældre. Der skal være en anerkendende omgangsform og tone, hvor voksne og børn udviser respekt for hinandens forskelligheder.

Det er vigtigt for os, at børnene føler at de bliver mødt af nærværende og engagerede voksne

Vi tilbyder en masse nye og sjove aktiviteter i vores SFO på Billedborgvej:

I vores SFO er der en masse forskellige aktiviteter, nogle af dem vil køre over en periode og andre vil være enkeltstående. Vores aktiviteter tager udgangspunkt i vores pædagogisk tilgang – Livsduelighed

Aktiviteterne veksler mellem voksenstyret og børnenes selvvalgte aktiviteter. Der er plads til børnenes leg

I SFO'en skaber vi et leg- og læringsmiljø, der giver børnene mulighed for at udfolde sig og udvikle sig kreativt. Vi tilbyder en bred vifte af aktiviteter, der passer til børnenes forskellige niveauer og interesser, så alle kan deltage. Vi lægger stor vægt på kreative, udendørs og bevægelsesorienterede aktiviteter for at fremme børnenes fantasi, personlige udvikling og sociale interaktion. Vores gymnastiksal og kreative værksteder giver børnene en sjov og udfordrende oplevelse hver dag.

Samarbejde med skolen:

Vi vægter samarbejde med skolen meget højt. Et tæt samarbejde med skolen er af stor betydning for os, og vi lægger stor vægt på at opretholde en daglig kommunikation mellem vores pædagoger og skolens lærere. Vi har desuden engagerede pædagoger i SFO'en, som er tilknyttet børnene i indskolingen. Lærere og pædagoger har hver deres ekspertise og perspektiv, og ved at samarbejde kan de kombinere deres viden og erfaringer for at understøtte børnenes læring og udvikling på bedste vis.

Forældresamarbejde:

Forældresamarbejdet foregår gennem den daglige kontakt/dialog. Forældrene har indflydelse på samarbejdets form og indhold.

Samarbejdet bygger på tillid og respekt, hvilket medfører en forpligtende og reel dialog.

SFO I.docx_.pdf

Shape Created with Sketch.